FOTOGRAFICKÝ WORKSHOP PIENINY 2016 – ako bolo

posted in: Nezaradené, workshopy | 0

.napriek dažďu vstávame a vyrážame fotiť. Stále hovorím a prizvukujem, že fotiť sa dá za každého počasia. Len treba poznať miesta a rozhodnúť sa kam nakoniec vyraziť. Predpoveď bola počas celého týždňa priaznivá, no nakonci sa to nejako posunulo a tak nám piatok večer a sobota ráno nevyšla úplne podľa predstáv. Na druhu stranu však bolo dostatok času na teóriu, ktorej sme mali s Marekom pripravenej požehnane. Dosť často sa nám stáva, že sa na ňu ani pri PC a dataprojektore ani nedostane. Takže hneď v piatok začíname so základnou teóriou nastavenia fotoaparátu, používanie statívu a využívania filtrov ( RAY MASTERS filters) v krajinárskej fotografií. Rozprávať je o čom a tak zase zisťujem, že si pospím len pár hodín. A to pár myslím doslovne.

Sobota ráno je v Lesnickom sedle pochmúrne, hmlisté a mrholí. Ale čo to skúšame. Neexistuje zlé počasie. Len nevhodné oblečenie a vybavenie. Ale nakoniec som rád, že sa pomerne rýchlo vraciame do penziónu na raňajky. Prakticky celé doobedie s malými prestavkami venujeme teórií a prednaškám. Od obedu hlásia koniec dažďa a oblačnosti, tak dúfame v pekný západ. A ten sa nakoniec fakt vydaril. V našom prípade medzi Lesnickým sedlom a Wysokím Wierchom (898m n.m.)

2016-10_100t3629
PIENINY, Tri koruny a Sokolica. FUJI X100T, raymasters filter ND 4 soft

.už za tmy sa vraciame nas5 na penzión a pokračujeme po večeri prednáškami. Praktické ukážky sú samozrejmosťou a vďaka väčšiemu počtu začiatočníkov alebo mierne pokročilých fotografov je to aj nutnosťou. Vďaka spolupráci s RAY MASTERS filters máme k dispozícií veľkú škálu prechodových ND filtrov a tak si to môže každý osahať pri prednáške, ale aj vonku v teréne. Pravidelne na WS nosím so sebou viacero držiakov a rôzne redukčné krúžky aby som uspokojil čo najväčšie spektrum účastníkov workshopu.

raymasters filter
foto: Palo Gorog, praktická ukážka používania filtrov a rozdielu medzi jednotlivými značkami

.a tiež v praxi ukážka medzi farebnou neutralitou medzi najpoužívanejšími značkami a to LEE, HiTECH a RAY Masters. Fotené pri rovnakom nastavení foťáku, bez úprav. Záver si môže urobiť každý sám. V digitálnej technike takéto farebné podanie upravované v RAWe by nemal byť žiaden problém. Ale na filme je voľba jasná. Jedná sa o LEE BIG STOPPER, HiTECH ND 1000 a RAY MASTER ND 1000.

Hitech vs. lee
HiTECH vs. Lee

ray-master-big-stopper
Lee vs. Ray Masters

.na nočné fotenie hviezd nemáme energiu. Prednáškami končíme neskoro v noci (alebo skoro ráno) a čaká nás ranné vstávanie a výstup na Vysoké skalky ( 1050m n.m.). Podmienky budú pre fotografiu ideálne. Treba si oddýchnuť. Aspoň ukazujem účastníkom čo sa dá takto v noci nafotiť a ako pri tom postupovať.

2015-10_img_7044b

.ráno je fakt parádne. Hore jemne mračiky, dolu hmla a klasický fúka. Je to výborné zakončenie už tretieho ročníka fotografického workshopu PIENINY. Trávime fotením viac ako dve hodiny. Nechce sa nám dole. Nechce sa nám dole do hmly, ktorá ustúpi až na obed. Kym tu hore je brutal krásne, dolu panuje pochmúrne počasie a mnohí ani netušia, aké krásne ráno je. A aj o tom je krajinárska fotografia. Sledovať počasie a určiť správne miesto na fotenie. Ešte raz týmto ďakujem všetkým účastníkom za príjemne stráveny čas, že ste nám verili a hádam sa aj niečo nové naučili.

100t3647
krásny západ slnka pod Wysokým Wierchom

teória k tomu jednoducho patrí

100t3605

100t3614
alena

100t3618
mobilom je to aj tak najlepsie …