KONEČNE ZIMA ALEBO ČERGOVSKÝ MINČOL V SNEHU A FUJAVICI

Nasnežilo. A na druhý deň má byť pekne. Tak nahováram Mareka aj s Peťom aby sme vyrazili. Maju námietky, no i ja mám námietky a tak vyhrávam. Balíme spacáky a konečne vyrážam na prvý bivak v zime v tomto roku. A to je koniec decembra !!!

Prvý zádrhel je, že snehu síce tu dolu (rozumej Kyjov) nie je veľa ale je nafúkaný na najnevhodnejších miestach a tak s Marekovím citroénom ďaleko nezájdeme. A tak na mieste kde som chcel byť za 10 minút budem o hodinu. Dolina je to krásna a sem tam nám ju spríjemní spŕška prašanu zo stromov a aj sneží. Takže jedno s druhým. Chcel som byť tesne pred zotmením na chate pod Minčolom. No nad dolinou začala pravá zima a sneh takmer po kolena. Neprešľapaná cesta, lenivý Palko, takže to šlo fakt pomaly. A ešte sa k tomu pridali aj popadané a ťažobou snehu ovisnuté stromy až po zem. No proste rozprávka. Kľuče od chaty sa mi vybaviť nepodarilo, vraj je obsadená na 2 týždňe, tak tajne dúfam, že sa k niekomu napereme a vyspíme dnu. Stan som, ja blbec, vyložil z batoha, lebo ani Marek ani Peťo nebrali, tak som nechcel rozbijať partiu. Keby sa nestalo čo sa stalo, asi by som to veľmi ľutoval. Začala byť tma a ja som zistil, že nemám baterku. Občas mi pomáha s balením Agátka (2r.) a tak to asi aj dopadlo, že mi ju čorkla. A Peťova tiež svieti len jak na dušičky. A vlastne, už nesvieti. Umrela hneď za prvým rohom. Ešteže má Marek poriadný halogén na hlave a tak nám svieti všetkým. Dalo by sa krásne fotiť ako ideme zamrznutým lesom, ale sa nám nechce. Sme hore. Fakt to trvalo omnoho dlhšie ako som zvyknutý. To nič nemení na tom, že fúka ako šialené, sneží a hlavne, na chate nikto NIE JE! Asi keď zídem dolu, zabijem toho čo mi povedal o obsadenosti. Našťastie som kukal dajake fotky, ako chata vyzerá a z druhej strany je taký malý priestor pod strechou. Akurát na tri karimatky. Vypraceme fúrik a ostatný bordeľ a už sa sačkujeme dnu. Vonku sa fakt zhoršuje počasie (alebo nám to bolo pri chôdzi jedno?). Zhodou okolností máme obitraja rovnaké spacáky od Carinthia. Peťo dostal pod stromček karimatku nafukovačku od zaja s bočnicami (aby sa nevykotil), Marek má madrac od Therma-rest a ja svoju starú klasiku (tiež therma-rest). Ja som sa vyspal doružova. Chalani sa nevyspali vôbec. Vyhovárajú sa na moje chrápanie, ale to v tom vetre nemohli ani počuť. Si myslim, neviem, ja som spal. Keby nebolo toto tu pod strechou, do rána umrieme. A to by mi bolo ľúto aj toho stanu, čo som nechal doma. Aspoň to tak konštatujem ráno keď vykuknem vonku. Stopy nikde, navyše nasypalo ďaľší snech. A v mojej termoske je zimný čaj. Tiež som ju dostal … asi na narodeniny. Chalani majú teplejší, tak im kradnem.

Ešte nás čaká posledný výšvih na Minčol. Brodíme sa v snehu tesne pod kolená. Niet sa kam ponáhľať. Napriek tomu, že hlásili pekné počasie je zamračené, sneží a samozrejme fúka. Ale je tu krásne. Len keby sa nám chcelo i foťáky vyberať. Vlastne, najlepšie je na tom Marek, ten foťák ani nemá. Dnes to ide skúsiť len s mobilom. A vyhral. Lebo detailov a rýchloviek sa dá nafotiť habakuk a pri tej kvalite, čo z toho lezie, to bude aj stačiť. A má to fakt furt v ruke – po ruke. Začínam zase premýšľat nad kúpou chytrého telefónu. Prekvapilo ma, že mu neumrela baterka v noci. Asi si ho hrial v spacáku.

Na vrchole sa dlho nezdržíme. Počasie sa nezmenilo a vyzerá, že sa ani neplánuje. Iľkovi a spol. to zas nevyšlo. Neva, aj takéto musíme zažiť, človek si nafotí aspoň niečo nové. Čaká nás ešte prešlapať druhú stranu kopca, ale tak hádam to už bude lepšie, veď ideme dolu. Ale sem tam nebolo. Táto časť je viac nafúkaná ako bolo v doline. Zima je tu čarovná, na stromoch sneh, dolu sneh, všade sneh … už sa teším na teplý čaj.

Namiesto záveru:

1. článok neprešiel jazykovou úpravou (Dominika nemá čas a ja sa bojím sa jej spýtať)
  2. som sa rozhodol predať statív s ktorým fotím, bo je síce poctivý hliníkový a prežije aj pád z Tomašáku, ale už mi je ťažký, takže ak by niekto chcel – ODKAZ
  3. síce sme si večer hovorili, že už sme dosť starí na to, aby sme takéto veci robili (noc v zime a snehu), a že už dobre, že máme na túto zimu odbavené, no mne sa to páčilo
  4. mobil si asi nekúpim. ostanem verný svojej nokii.
  5. ešte som sa vrátil o pár dni zase pod Minčol a cwakol si pár vodoviek, ktoré nefotím 🙂